dinsdag 1 juli 2014

De dag van verrassingen :D



Om 5 uur in de ochtend gaat de wekker. André kan het niet laten om me even uit te lachen. Maar goede moed en ik sleep me naar de douche. Die geeft maar kwart van 't water dan normaal dus douchen wordt een lange sessie gezien het feit dat ik shampoo ook uit mijn haar wil krijgen. Om 6 uur op de fiets naar Ki en half uurtje later in de trein op weg naar Schiphol. Dit is namelijk de dag dat Marielle terug komt uit Tanzania! En natuurlijk willen we haar even zien. Ze weet natuurlijk niet dat we er zijn! En ze weet al helemaal niet dat haar vriendje er ook is! Die "kon geen vrij krijgen".. Dus het is een en al verrassingen voor haar! Erg leuk allemaal en heel fijn dat ze weer veilig in Nederland is. Beetje in vogelvlucht vertelt ze over haar avonturen. Over bijvoorbeeld beroving, zeeziek zijn en de verschillende culturen wat ze heeft ervaren zowel Tanzaniaanse als Belgische.


En dan... Rijdt er bijna geen trein richting Utrecht. Maar gelukkig hebben Ki en ik een trein na niet al te lang wachten. In Utrecht op de fiets naar huis, wandelbroek en wandelschoenen aan.


Waarom die wandelschoenen? Rebecca loopt vandaag 50 km. En ik kan niet mee omdat ik natuurlijk Marielle welkom wil heten op Schiphol. Maar ik weet wel waar Rebecca ongeveer heen gaat. Ik bericht Rebecca dat ik richting Ermelo kan gaan. Ik berichte haar via whatsapp/sms en poogde haar te bellen, maar ze neemt niet op. Toch zet ik door, op de fiets terug naar station Overvecht en ik mis net de trein. Balen! Maar, Rebecca bericht terug. Verrast dat ik onderweg ben, maar wel blij :) En met de vraag of ik ook een bakkie soep lust. Dus ik kon instappen in de trein naar Ermelo. Rebecca is namelijk 2 uurtjes later vertrokken dan gepland en mijn vertraging is dus prima eigenlijk. Sterker nog, ik ben wat vroeg in Ermelo. Ze geeft het adres op van haar ouders en ik ga daar heen. Ontmoet haar broertje en haar moeder en krijg een heerlijk bakkie koffie terwijl we op Rebecca wachten. En dat duurt niet lang. Rebecca heeft al 26.1 km in haar benen zitten bij binnenkomst!!! Ze is halverwege!
Haar moeder heeft een heerlijke mais/broccoli soep gemaakt, zit er echt even van te genieten voor dat we op pad gaan. Haar broertje is ook zo een sportief type en verteld over zijn plannen om met zijn vader volgend jaar de elfstendentochtroute te fietsen.  Wauw! Sportief allemaal hoor! En grensverleggend...  Al snel gaan Rebecca en ik op pad. Plan is om bij Nijkerk even een break te nemen en dat doen we ook. Alleen is de kroeg dicht dus lopen we door naar ijssalon. Beiden nemen toch eerst een bakkie koffie en daarna pas een heerlijk ijsje. Onderweg bedenken we dat dat ijs genoeg reden is om nog eens die kant op te wandelen. Als we Amersfoort bereiken zijn we beiden blij. Ik ben vooral blij dat Rebecca de 52 km goed heeft doorstaan, wat klachten aan haar knieholte (en bikkel dat ze is gewoon door lopen) maar meer ook niet, en ik denk dat ze de 4*50 gaat halen! Ze wilde ook nog wel even met me mee naar het station, maar dat zou stiekem de teller op 56 km gaan zetten, dat vind ik toch een beetje overdreven. Heel lief, maar ik vind het station wel ;) Rebecca moet vooral lekker in de parkeerstand gaan na die 52 km vind ik...
Al met al, laat terug thuis. Heeft mijn sweety al de computerkamer aan kant gemaakt voor de verbouwing van a.s. donderdag! Wauw! Dat is fijn thuis komen! En hij zorgt goed voor me, maakt ook nog even eten voor me en hoort mijn verhalen van vandaag aan. Deze dag is voorbij gevlogen!

@Rebecca: Toch nog een paar km gelukt om mee te hobbelen :D Bedankt! Heel veel succes en plezier met je Nijmeegse vierdaagse. Ik duim voor goed weer, geen regen, geen hittegolf.. gewoon tussen de 20 en 25 graden zou mooi zijn




















Nu snel slapen, morgen komt Marielle met haar mooie verhalen over haar avonturen in Tanzania :D

1 opmerking:

  1. Een mooie dag met verassingen!! Leuk!
    En dank je wel, leuk geschreven, gaat helemaal goed komen in Nijmegen : )

    BeantwoordenVerwijderen