zaterdag 19 juli 2014

Dagje uit.. Rebecca binnen halen :)

Deze foto ging naar Rebecca.. *kijk naar ons uit*
Na een aantal lange wandelingen is dan ook het moment waarvoor Rebecca heeft getraind. De Nijmeegse vierdaagse! En ik kan dat natuurlijk niet missen! Dus ga ik met Marjon met de trein naar Nijmegen.
Ik ben al vroeg wakker, ik hou de app van Nijmeegse vierdaagse in de gaten, want Rebecca is al vroeg op stap gegaan en ik probeer in te schatten hoe hard of dat ze gaat en of we op tijd vertrekken. De app geeft wisselend beeld. Van eindtijd 14:00 tot aan eindtijd 16:00. Ik wordt er wat confuus van. Maar even contact met Rebecca en ik begrijp van haar dat ze over de helft is, namelijk op 26 km zit rond 10:00. Dus *reken reken reken* Ja de planning klopt nog steeds. Met Marjon eerst een heerlijke frappuccino gescoord (temperatuur is 30 plus) en een broodje en onderweg dat we zijn.
Hello Kitty leest mee
Gezellig bij kletsen met Marjon en nog even brainstormen wat op het laken geschreven moet worden. Het is 13:00 en we zijn in Nijmegen. Op de planning staat gladiolen kopen. Maar wat zien we? Een Hello Kitty ballon!!  Marjon en ik moeten beiden lachen en besluiten die gladiolen te laten en voor de Hello Kitty te gaan :D Waar moeten we zijn? We besluiten de menigte maar gewoon te volgen. Eerste toko die bier verkoopt maken we onze eerste stop. Foto laten maken door de barkeeper en deze naar Rebecca gestuurd zodat ze weet waar ze op moet letten bij binnen wandelen. Haar reactie is; Ik moet nog 3 uur!!!! Ah, dan kunnen we nog even neer strijken met een biertje en laken vol kladden met Hello K
De allermooiste schenen, 200+ km in de benen
itty die ons regelt een kopstoot geeft. En dan komt het moment van de juiste straat op zoeken en wachten. Het is feest! Dat is duidelijk. Marjon en ik willen wel een beetje gezellige muziek en gaan bij een stem ala Joe Cocker staan en berichten dit ook door naar Rebecca. App zegt: nog een uur.  Zoveel mensen die met toch een flinke tempo binnen komen. Marjon en ik turen naar de mensenmassa met een biertje en patatje. Appen nog een keer naar Rebecca en wachten nog even en kijken nog een paar keer naar de app. Kopen nog even bier voor Rebecca. Maar dan wordt het spannend. Nog maar 10 minuten. We gaan vooraan staan en houden de Hello Kitty omhoog en plaatsen laken nog even wat strategisch aan het hek.
Medaille!
En dan ineens... zegt de app dat ze de finish heeft bereikt. *stress* "What???? Nee!! Hebben we haar gemist?? Kan niet, onmogelijk.. Toch?" Er komen wel erg veel mensen langs, zouden we haar dan echt niet hebben gezien??? Minuten lang zitten we in de stress en herhalen we de woorden : "nee, kan niet, toch? Zal toch niet?" Maar ineens zien we Rebecca. Na wat omhelzingen en wat emoties her en der besluit Marjon, terecht, dat we de laatste meters met haar mee gaan. Of het nou mag of niet... Dus we klimmen over het hek en lopen de laatste meters met haar mee. Ze vertelt dat ze ons gespot had door de Hello Kitty ballon. Ze is natuurlijk vol van verhalen van haar onderneming en langzaam aan komen die verhalen ook. En dan is de finish daar. Natuurlijk nog even op de foto.. en dan door naar uitscannen en medaille op halen. We ploffen nog even neer in de schaduw. Nemen nog wat bier en kletsen nog even verder en genieten van het moment. Hello Kitty zit heerlijk in de weg, zoals de hele middag al, en deelt her en der nog een kopstootje uit... Hello Kitty is, na wat tussen benamingen, inmiddels gedoopt tot "K#t kat" :D

@ Rebecca: Ik ben echt super trots op je dat je de 50 km route alleen hebt gelopen. Een geweldige prestatie! En dat als debutant!! Wauw!!!! Bikkel!!

En misschien gaan we volgend jaar samen. En misschien met nog meer... Marjon doe je mee?


Kijk nou, maar 1 blaartje! Lieve voetjes


2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. LoL, nu pas ;) Lache :D Misschien dan juist nog leuker omdat het inmiddels even geleden is.

      Verwijderen