maandag 21 juli 2014

AB's Maar dan nu met z'n 2e ;)

Ik heb mijn AB's training laatst op stop moeten zetten omdat ik last kreeg van mijn rug, maar ik was wel van plan het weer te proberen. Nu dat Marielle terug is uit Tanzania gaan we de uitdaging samen aan. Dus daar gaan we: 30 dagen AB Challange dag 1 :) !
En omdat ik wat moeite had met de crunches heb ik er een paar opgezocht om wat af te wisselen :)

 MariĆ«lle:
" Ik ben eindelijk begonnen na 3 maanden Tanzania. Tanzania gaat langzaam aan naar de achtergrond en sporten treed langzaam aan weer naar de voorgrond. En dit is stap 1!! ;)"



Lisa
1: Gijssie ziet het matje tevoorschijn komen en springt er op af. Gaat trouw onder mijn hoofd liggen bij mijn sit-ups. 
2 : Gijssie ziet het matje maar hoort ook mannen voor het raam. Iets afgeleid komt hij dan toch onder mijn hoofd zitten.. Maar de leg raise mist hij doordat hij een te grote bocht neemt om te tafel (zijn maar 8 leg raises, zo gedaan)
3 : Ik leg mijn yoga matje neer. Gijssie herkent het geluid en komt aan gesprint , vliegt nog even uit de bocht (laminaat) maar al snel bereik hij 't matje. Spinnend gaat hij onder mijn hoofd liggen en alsof hij mijn schema weet, na mijn sit-ups verplaatst hij naar mijn onderbenen en parkeert daar gedurende mijn leg-raise. Dit keer ging hij liggen aan 't hoofdeinde tijdens planken en gaf me motiverende koppies. Wat een briljant beessie is het soms toch.
4 : Officieel een rustdag, echter denk ik dat ik die beter even als joker kan wegzetten zo vroeg in de training, dus ben door gegaan :) Gijssie was weer van de partij. Ging echter op zoek naar waar dat harde geknor toch vandaan kwam (zijn eigen gespin). Gelukkig hield het geluid van zelf op en kon hij nog even assisteren bij de leg-raise en planken
5: Gijssie had er minder zin in vandaag. Bij sit ups kwam hij wel even onder mijn hoofd staan, maar vertrok ook weer ipv liggen onder mijn hoofd. Wel heeft hij mijn reflexen getest tijdens mijn training door een kussen op mijn hoofd te droppen tijdens mijn crunch. Daarna heeft hij van 30 cm afstand naar me zitten staren. Goed, door zijn taferelen heb ik dag 7 gedaan ipv 6. Ahja, morgen een makkie ;)
6: En weer een dag om af te  strepen. Samen met Gijssie de oefeningen gedaan. Hij gaat niet meer onder mijn hoofd of benen liggen, maar heel erg dicht bij mijn hoofd om alles goed in te gaten te houden... Of omdat hij een fetisj heeft namelijk mijn haar.. Overigens wilde hij zelf op de foto, hij heeft het scherm aangetikt voor de timer van selfie af te laten gaan.
7: Rust. Gijssie was teleurgesteld
8: Enthousiast komt Gijssie er aan gehobbeld. Zo enthousiast dat hij Laiki uit de buurt wil houden (jaloers?) en dat resulteerde in aardig wat witte vlokken om me heen dwarrelt terwijl ik aan het trainen ben.. (*allergisch: Hatjsie)
9: Gijssie komt er lui bij liggen. 
10:Geen Gijsie! Hij ligt in coma op de stoel nog geen meter van waar ik de oefeningen aan het doen ben. Ik heb hem er later even goed op aangesproken. Dit gedrag kan niet ;)
11: rust
12: bootcamp. Geen dubbele training op 1 dag. Joker?
13: advies was om de dag na bootcamp geen trainingen te doen. Ik snap nu waarom... *strompel strompel* Overigens voel ik behoorlijk mijn buik, dus was een goede AB training
Planken start vanuit de liggende positie
14: Na 2 dagen geen oefeningen thuis te hebben gedaan haal ik het matje tevoorschijn. Gijssie laat zien hoe je van liggende positie naar planken gaat. Overigens, nu loop ik een dag achter. LoL Dag 13 volgens programma gedaan. 
15: Dag 14 van programma gedaan na 7 km hardlopen comfort style. Gijssie vind het overdreven en komt niet eens van zijn stoel. Volgt mijn bewegingen wel scherp op 30 cm afstand. Bij de situps ging hij wel met zijn pootje bewegen alsof hij zij, nog iets verder ophoog. Of hij schrok gewoon van het feit dat ik iedere keer zo dichtbij kwam...
16: oeps (nachtdienst)
17: Gijssie komt op mijn buik tapdansen terwijl ik op de bank lig te relaxen voordat wil weer naar mijn werk moet. Echter weinig energie om die oefeningen te doen. Maar wees gerust.. ik zal het wel weer oppakken en bootcamp zit er ook weer aan te komen.Daarbij heb ik wat last van mijn onderrug
18: Helaas last van de onderrug. Ik stop deze training. Zal dit tijdens bootcamp soms wel maar meer gevarieerd doen, maar niet meer zo intensief en veel. En dan nu het slechte nieuws aan Gijssien vertellen. Hij is al een paar keer me komen halen voor de oefeningen en was teleurgesteld bij geen actie..

2 opmerkingen: