maandag 20 juli 2015

paar dagen voor de nijmeegse

Op zaterdag vertrokken we al. Camper mee van Rebecca haar ouders. Oh wat een luxe is dat zeg! Met ook een paar ligstoelen die al automatisch je benen omhoog gooien als je gaat zitten. Briljant!
Rebecca had me thuis al bericht of ik een fiets heb die ik mee kan nemen voor in Nijmegen. Ahja, ik heb wel een vouwfiets. Het blijkt 20 min te fietsen zijn vanaf de camping. Nou, vouwfietsje is dan 25 min. Ik ben blij, ik vind fietsen na lange wandeling lekkerder dan met een bus te moeten reizen. Helaas past de mountainbike niet in onze auto, anders had ik die wel mee genomen..
Eenmaal op de camping zag ik de persoon wie er maar 20 min over doet... En toen realiseerde ik me al dat het 35 a 40 zou zijn. Vouwfiets 5 a 10 min erbij... Oke, dat is niet te doen op een vouwfietsje. Heerlijk eigenwijs heb ik dat natuurlijk nog wel getest op maandag, dag voor start van de Nijmeegse. 45 min... Besloten om maar een blarenpas te kopen bij de camping ;) (is een buspas tijdens de Nijmeegse). 
Het is een leuke groep mensen waar Rebecca al goede contacten mee heeft.
In de avond worden de leuke verhalen gedeeld en moed ingesproken bij de debutanten en op de dag wordt lekker uitgerust, immers staat er een flinke klus voor de boeg. Op maandag komen de laatste aan die mee lopen die bij deze groep horen. Zo even geteld zijn er 5 lopers op de 50 (3 heren en Rebecca en ik) en 3 lopers op de 40 km (2 dames en 1 50 plusser)
Van deze groep zijn er 2 debutanten. Een van de dames op de 40 km en ik zelf. En zo werden we ingedeeld volgens een voetbal opzet door de heren en werd er maar geroepen dat de debutanten zich nog moesten bewijzen..  De "regels" waren simpel. Voor de Nijmeegse deden de lopers de vaat en tijdens de Nijmeegse deden de lopers absoluut niets behalve lopen... Nou, daar kon ik me wel in vinden :D Maandag was spannend, zouden we wel kunnen slapen? De wekker ging immers om 2 uur in de nacht...

Ik had mijn broer de naam van de app toegestuurd waarmee hij mij kon volgen (hij heeft immers geen facebook) reageerde hij 2 dagen later heel droog "wtf!!! Je loopt de 50????"
Tja, als ik zo iets doe, doe ik het wel goed natuurlijk ;) Hij heeft wel een big smile op mijn gezicht gebracht. Maar of ik het ging redden was ten tweede natuurlijk..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten