dinsdag 19 mei 2015

Utrecht-Huizen

Planning: Utrecht-Huizen-Hilversum. 

Het zou mooi weer worden. De zon schijnt, dus ik heb er vertrouwen in. Dus ik vertrek.. Naar Hilversum. Dat gaat allemaal volgens planning. Heb er strak 3 uurtjes over gelopen. Onderweg heb ik nog wel een koffie en ontbijtje gescoord. Hilversum stop voor 20 min. Ik breng Marielle op de hoogte dat ik onderweg ben en al in Hilversum ben. En na een paar druppels regen ga ik weer verder. En dan komt het.... Met bakken uit de hemel. Gelukkig kan ik onder het station schuilen. Voordeel van dat soort buien is dat het ook zo voorbij is ;) Dus ik kan snel weer verder. Maar als ik in Laren loop gaat het mis. Ineens komt er een zware en wat groenige wolkenpartij over en dan komt het.  Regen.. Onweer.. Hagel.
Dus wederom sta ik ergens te schuilen. Marielle is een schat die me een lift aan bied, maar ik weet dat dit soort buien snel voorbij zijn, en ik kijk het nog even aan. En het klopt. Ik kan snel weer verder. Uiteraard ook even buienradar bekeken. Ik zie daarop wel nog zo een wolkenpartij, maar of deze net niet of net wel op mijn route zal komen is even de vraag. Na 10 min lopen besluit ik toch even wat langer te gaan schuilen en dat is maar goed ook. Onder genot van een bakkie koffie zie ik het wederom flink regenen en onweer flitsen voorbij komen.

Toch laatste uurtje wandelend naar Huizen. Ik hoor het wel wat rommelen verderop, maar ik kom er goed doorheen. Toch besluit ik niet terug naar Hilversum te lopen vandaag. Risico dat ik weer zo een plensbui of hagelbui met onweer zou treffen is mij te groot.
Dus blijft bij 28 km
Ik dacht dat het 26 was, maar dat verklaarde ook wel waarom ik er zo lang over deed. Weer en 2 km meer dan dat ik dacht...
Dit maal zonder Rebecca. Dit omdat onze roosters niet altijd even synchroon lopen... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten