donderdag 5 maart 2015

30 km Waterliniepad. Weesp-Naarden Naarden-Nederhorst den Berg

De wekker gaat en ik zet 'm uit. Vast en zeker per abuis nog aan laten staan van een vorige keer dat ik een wekker nodig had. Ik zet de wekker daarom ook uit en draai me om om vervolgens 10 min later door mijn sweety te worden gewekt. Ik moet van ver komen en ben dan ook traag. Dat trage zet zit voort als ik naar de trein ga, ik mis de trein dus ook. Dan de volgende trein, die heeft 5 min vertraging, en dus mis ik mijn aansluiting. Reden vertraging bleek dat ze geen machinist hadden op de tijd dat ze moesten vertrekken... Uiteindelijk lukt het me om Weesp te bereiken en daar staat Rebecca klaar met een cappuccino, de held van vandaag.
Al snel komen we er achter dat een "enkel" de stijl na 35 meter rechts schuin aan houden en na 10 meter links aan houden" beschrijving eigenlijk beetje onhandig is. Een goede kaart was beter geweest... We lopen dus ook verkeerd. Maar zo flexibel dat we zijn passen we het aan om op zelfde punt aan te komen. Dat is vaak even de telefoon om advies vragen (google maps) maar we bereiken dan ook Naarden via een andere route. Onderweg zie ik nog een reiger vlak langs ons vliegen en Rebecca lijdt er onder door mijn enthousiasme. Onderweg was weinig koffie te vinden, maar in Naarden zien we een snackbar en die verkoopt ook koffie. Koffie en een luch :)
 Van Naarden naar Nederhorst den Berg. "waarom klinkt me dat zo bekend?" zegt Rebecca. Tja, we wandelen nog wel eens wat, dus vast en zeker door heen gewandeld is mijn simpele antwoord. Onderweg blijven we toch afvragen waarom dat zo bekend klinkt. We maken een extra stop bij de molen. Een sfeervolle restaurantje in een molen. Doordat we van de route zijn afgeweken vragen we ons zelf af of we nog wel dezelfde afstand hebben gelopen als beschreven. Kwa uren lopen zou het toch ongeveer moeten kloppen.
We lopen net Ankeveen uit en ineens herkennen we beiden waarom het zo bekend klonk "Nederhorst den Berg" Dat is het dorpje waar we altijd koffie scoren als we de route naar Hilversum doen. Nu weten we wat voor een route we nog moeten. Of dat nou beter is dan een onbekende route wordt ons onderweg niet helemaal duidelijk.
Bij de bushalte aangekomen komen we tot het besluit om niet morgen te starten in Nederhorst den Berg om de groundhog day gevoel te voorkomen. We slaan een stukkie over, we gaan vanaf Maarssen een stukje lopen richting Nieuwegein. Homerun
Vandaag is voor mij een bijzondere dag. Ik heb namelijk een blessure aan mijn heupen (gehad?) en loop al een paar weken bij de fysio daarvoor. Vandaag heb ik de hele route zonder last van mijn heupen te hebben gelopen en ook daarna voelt het nog goed aan (klopt even op hout)
Wel heb ik net op de terugweg zooitje compeed ingeslagen. Ben bang dat ik wel 1 a 2 blaren heb gelopen..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten