zondag 11 januari 2015

Egmond aan Zee hardloop evenement


In januari wat plannen is misschien niet heel erg handig. Het weer is niet te voorspellen namelijk. Maar Egmond aan Zee was toch wel eentje die ik op mijn lijstje had staan.
Na 2 dagen storm te hebben gehad wordt ik wakker in het hotel in Bergen en ik hoor regen en veel wind. Dre is ook niet echt positief, die was al een paar keer naar buiten geweest dus hij weet het wel...
Plan naar Egmond zetten we door. Met een windkracht 8 en een gevoelstemperatuur van -1 kans op natte sneeuw hagel en regen trek ik heel veel lagen kleding aan. Als laatste laag een dikke fleecevest, voor tijdelijk totdat ik bij mijn vak ben.
Dre gaat eerder al op zoek naar de finish en ik ben bij mijn vak en met nog maar 15 min geef ik mijn vest aan hem. Beetje dribbelend probeer ik warm te blijven maar dan hoor ik ineens dat start met een half uur is uitgesteld vanwege de situatie op het strand. Wat dat is wordt er dan niet bij verteld. Dus 45 min in de kou wachten. Brrrrrr 

Kom ik een aardige mede-hardloopster tegen die aan mij vraagt of ik ergens voor train. Nou niet echt voor een hardloop evenement, maar een flinke wandeltocht ;)
Ze vertelde me dat ze voor dit jaar 7 heuvelenloop wilde gaan trainen om die te gaan lopen in november. Ik ben daarbij even confuus. Ik dacht namelijk dat dit intensiever zou zijn dan de 7 heuvelenloop. Dat geeft me moed, ik heb door de feestdagen en gladheid niet vol kunnen trainen. Dus zou het mee kunnen vallen?

En dan mogen we eindelijk. En ik vind het al snel een mooie run. Helaas wel mensen die aan de verkeerde kant inhalen en af snijden, maar de omgeving is echt heel erg mooi zo door het dorpje en door de duinen. Zonnetje breekt door maar de stevige wind blijft wel. Ik vraag me af wanneer we op het strand gaan hardlopen. Ik snap er weinig van, want ook de borden geven verkeerde afstanden aan. De duinen op gaan veel mensen lopen omdat het te steil is en soms wordt ik gedwongen om daar aan mee te doen omdat ze me insluiten. Maar ach, dan kan ik ook even op adem komen ;) En dan hebben we wind tegen. Oef, dat is toch wel ploeteren hoor. Duidelijk terugweg, want eerste 5 km hadden we wind mee... Rond de 10 km is weer een bord met verkeerde informatie. Maar volgens mijn horloge hoef ik nog maar een paar honderd meter. Maar ik heb nog geen strand gezien... Verwarrend. Maar ik voel nog wel fit genoeg om eventueel nog die 2 km door te gaan. Alleen met tegenwind is het niet snel ;) Met lichte verbazing zie ik een soort van finish.. En dus heb ik inderdaad al 10,5 km gelopen. Waar was het strand???? 

Officiele foto
Al snel heb ik Dre gespot. Uiteraard was ik super blij hem weer te zien :D Ik vertel hem dat ik dacht dat er strand bij zou zitten. Hij wist me te vertellen dat er maar een meter strand was door het onstuimige weer en dat daarom het parcours was veranderd. Fijn dat ze ons ook even op de hoogte brachten. LoL Maar eerlijk is eerlijk, voor de rest een goede organisatie. 
Weekeindje weg is toch met een succes afgerond, was even spannend met het slechte weer. Er wordt wel eens gezegd dat warme chocolademelk goed drankje is voor herstel na hardlopen, dus die heb ik mezelf beloofd bij thuiskomst :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten