maandag 28 april 2014

Sporten

Bij het plannen van een flinke wandelreis hoort natuurlijk een goede conditieopbouw. 
Ik had vlak voor de tocht naar de Kilimanjaro last van mijn rug gekregen wat me wat in de weg heeft gezeten, maar ik kon er de berg mee op en af. Maar daarna werd het erger en dat was de reden dat ik gestopt was met sporten. Uiteindelijk via de doc bij de fysio terecht gekomen.
In januari besloot ik sport weer een kans te geven en heb ik mijn hardloopschoentjes uit de kast gehaald. En het is HEERLIJK! Ik had een hele snelle opbouw naar de 10 km (natuurlijk zat er na al het sporten jaar geleden er nog een redelijke basisconditie waar ik op kon bouwen) namelijk binnen 2 maanden. Rug is nog niet zoals het hoort, maar getting there.
In januari maakte ik me al zorgen dat ik na een leuke opbouw van sport de nut er snel niet meer van zou inzien en hardlopen zo ook weer van mijn programma zou verdwijnen. Maar... Nu met een doel... Zal dit  mijn favoriete manier van training zijn.
We houden het hardlopen ook leuk met evenementen! Dus gisteren meegedaan aan VIB Loop. Dit keer 5 km omdat ik al anderhalve week stilstand had mbt hardlopen. Van de week wel met een collega 23 km gewandeld voor haar voorbereiding op de nijmeegse vierdaagse. Ik ga denk ik maar vaak met haar mee trainen ;)


Iemand vroeg aan me: welke schoenen heb je voor hardlopen? Ik zei: Saucony en nog een merk. Daarop zij hij: "Je hebt verschillende merken voor verschillende dingen en zo is bijvoorbeeld Brooks voor de wat zwaardere mensen." Raad een wat het andere merk is wat ik heb? Ik zei meteen: Dat is een ingewikkelde manier om te zeggen dat ik dik ben.

2 opmerkingen:

  1. Super goed man ehm vrouw, 5 km rennen, daar wil ik ook naar toe :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaat je lukken! Gewoon rustig Evy verder volgen in Tanzania ;) :D

    BeantwoordenVerwijderen