vrijdag 25 april 2014

Wat gaan we doen dan?

Happydance op de top van de Kili
Een jaar geleden stonden Marielle en ik op de Kilimanjaro. Een 5895 meter hoge berg in Tanzania, oost Africa. Het was een droom die uit kwam. Een droom die ik al vanaf mijn 10e had. En ik was intens gelukkig toen ik samen met Marielle daar op die berg stond. En bij terugkomst vroeg iedereen wat mijn/ons nieuwe doel was. Marielle wist al snel wat haar nieuwe doel was, als vrijwilligster aan de slag in Tanzania in een ziekenhuis en voerde dit ook uit. Ik bleef daar in tegen een beetje stilletjes bij die vraag. Ja en nu? Wilde ideeën kwamen in me op. De Fuji beklimmen in Japan. Alleen wil ik niet als nachtlampje terug komen, dus die valt van mijn lijstje. Maar naar de voet van Mnt Everest wandelen, dan omhoog kijken en zeggen... "Jupz, hij is erg hoog" ,en dan omdraaien en terug wandelen. Dat leek me toch wel wat. Maar ik ging ook naar wat realistischer ideeën kijken zoals Machu Picchu (2400 meter hoog) of wandelen in Zwitserland, of halve marathon ergens doen (alhoewel, hoe haalbaar is dat? En maar niet in America denk ik dan...) Maar ik krijg dat maar niet uit mijn hoofd, Nepal, basecamp Mnt Everest....
Marielle zit momenteel nog in Tanzania en ik sprak haar op de chat vandaag. Toen ik dit idee nogmaals benoemde zei ze: "Nou, dat wordt dan op zoek gaan naar een fleece pyjama" Hier moest ik vreselijk om lachen. We hadden op de Kilimanjaro exact dezelfde spullen mee, slaapzak, slaapmatje e.d. en zij had het in de nacht koud en ik niet. Bleek dat onze pyjama's zo ongeveer het enige was wat verschilde. Ze had katoen en ik had fleece.... En met die woorden was onze nieuwe doel vast gelegd.

Waarom een blog? Zo een reis vereist veel voorbereiding en het was die voorbereiding bij de vorige reis wat het een unieke ervaring maakte. We hebben van alles gedaan om maar goed voorbereid op stap te gaan. Hardlopen, fitness, muurklimmen en wandelen zijn hier voorbeelden van. Maar ook de praktische kant kwam aan bod zoals wat voor een kleding of welke slaapzak er nodig was... Inmiddels hebben we al heel wat en waarschijnlijk niet veel meer nodig om aan te schaffen. Maar verslagen van de wandelingen en dergelijke zullen we zeker gaan posten met de bijbehorende selfies ;) En na de reis is dit een leuke vorm van dagboek. De vorige blog heb ik ook laten printen, boekje vorm.

@mijn sweety: Ik beloof de berg niet te zullen beklimmen :P (as if I could LOL)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten