zondag 28 september 2014

Singelloop


Alles ingepakt, al omgekleed voor hardlopen en ik bel Ki op of we eerder weg kunnen. Altijd met dit soort evenementen ga ik graag op tijd weg. Dus op utrecht cs waar we over moeten stappen zegt iemand van de busmaatschappij dat er geen bus naar de singelloop gaat. Niets... Dus we konden gaan lopen. Maar we zien wel de juiste buslijn aan de andere zijde staan. Dus daar lopen we naar toe.

We kunnen toch mee, alleen 1 km lopen zegt de buschauffeur. Ach, dat kan er nog wel bij bij die 10 km hardlopen ;)

Ik sta wel 30 min te wachten op vertrek op de witte plek. Ze doen voor het eerst aan de wave start en natuurlijk zit ik in de laatste groep (witte groep). Start gaat afgezien van veel te late start soepel. Over de straten rennen in de stad is een leuke belevenis. Vooral ook leuk dat de politie je aanmoedigt om door rood licht te gaan bij verkeerslicht.. Ik heb het tot aan de eerste 5 km prima, maar wel wat warm.

En die warmte wordt niet minder. Ik loop nooit zo pal in de zon met 22 a 23 graden. Dus ik besluit om na die eerste 5 km toch iets rustiger aan te gaan doen. Wil die finish wel halen, maar niet in elkaar storten vlak voor of na de finish door de warmte... Ik heb ook wat last van mijn rechter voet, maar kan er prima mee door lopen. Bekende kwaal bij deze oude hardloopschoenen rond de 6 a 7 km begint dat. Voor het eerst maak ik ook gebruik van de waterposten omdat ik het zo warm heb. Ik probeer niet te veel te drinken anders krijg ik zo een klotsbuik, dus gooi ik merendeel over me heen voor wat afkoelen maar dat werkt maar voor een paar seconden.

 Er staan best veel mensen langs de kant te kijken en aan te moedigen. Ondanks dat Utrecht maar klein is is dit dan wel sfeervol. Niet zo groots als bij de Dam tot Dam loop, maar dit heeft meer charme. Kleine kinderen die aan de kant staan klaar met hun handjes omhoog voor lopers om die aan te tikken, daar ga ik dan ook even langs om die handjes even aan te tikken.

 Ik zie Ki bij de finish staan. Zwaaien en happy face en signalen naar elkaar dat we elkaar zien na de finish. Ik zet 1 stap over de finish lijn en mijn telefoon gaat. Het is Rob, die wil natuurlijk weten hoe het was gegaan.
"Rob, ik doe het nog en heb het gehaald" Hij is erg blij voor me en adviseert me om veel te drinken. Dus dat advies ben ik maar gaan opvolgen en samen met Ki biertje bij de Domplein gescoord....   Natuurlijk ook meteen mijn manneke gebeld. Hij zou me thuis gaan volgen, maar de uitslagen waren niet bekend, dus hij kon me niet volgen. Hij is trots op me :D.
Ki en ik besluiten deze dag af te ronden met een etentje bij de griek. Jummie :D Ik zeg: Top dag!
Ki: Bedankt voor je support! en ook voor je geduld (duurde ff voordat ik over de finish kwam)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten